środa, 28 listopada 2012

Konserwanty, barwniki i inne E w żywności


Moja przyjaciółka uważa, że wszelakie 'E' w żywności, a szczególnie konserwanty, doskonale konserwują nasze organizmy od środka i dlatego jesteśmy takie piękne, mimo zaawansowanego wieku. Różnimy się w nieco w poglądach. Ja zwracam uwagę na skład produktów, a szczególnie na różnego rodzaju barwniki, konserwanty, substancje wzmacniające smak i zapach itp. Moje dzieci i mąż są alergikami, nie wiem co i kiedy może ich uczulić. Mam zestaw substancji, których występowanie w produkcie automatycznie dyskwalifikuje go z listy zakupów. To min. sorbinian potasu, benzoesan sodu, azotan sodu, azotan potasu, guma ksantanowa, mączka świętojańska. Kiedyś na zakupy chodziłam
z kartką, a teraz korzystam z darmowej aplikacji na smartfona: E-Kody, napisanej przez polskiego informatyka. Dzięki niej żadne E nie jest mi straszne. Ostatnio zaciekawiło mnie, czym jest sól sodowa karboksymetylocelulozy usieciowana (w skrócie E468) będąca składnikiem pasty z czegośtam owocomorzopodobnego. 


Okazało się że owo E:
- jest zakazane w Australii,
- może powodować kłopoty żołądkowe (biegunka, wzdęcia) i jelitowe,
- jest zabronione dla dzieci i niemowląt.

Dzięki aplikacji dowiedziałam się również, że spulchnianie np. serków azotem nie jest szkodliwe, a E330 to zwykły kwasek cytrynowy. 

A tu sami zobaczcie, jak działa aplikacja.

Smacznego :-)




3 komentarze:

  1. E330 to nie jest "zwykły" kwasek cytrynowy tylko chemicznie uzyskany substytut kwasku. Też szkodliwy dla zdrowia. Zdrowy byłby gdyby wycisnąc go z cytryny, a przeciez tego nikt nie robi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przeważnie staram się zawsze czytać skład danego produktu przed zakupem. Od dawna np. kupuję różne artykuły spożywcze Herbapol np. syropy owocowe https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/syropy. Wiem, że w ich składzie nie znajdują się konserwanty oraz inne nie pożądane substancje. Jest to dla mnie bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej Anna. Fajna reklama tylko jeżeli chcesz zdrowego syropu to szukaj dalej bo główne składy tych, które reklamujesz to: Składniki:

      A - cukier lub B - syrop glukozowo-fruktozowy, woda, 7% zagęszczonego soku aroniowego o ekstrakcie ogólnym 65%, regulator kwasowości: kwas cytrynowy, witamina C, witamina D.
      Czyli postaraj się bardziej:)

      Usuń

Masz swoje zdanie? Dodaj komentarz?

Uber - niesprawiedliwa ocena klienta

Jeżdżę Uberem, zdarza się. Ostanio zalogowałam się na swoje konto i zobaczyłam, że mam ocenę 4,88. Może był to rezultat przejażdżki mojej ma...