wtorek, 7 lutego 2012

Dlaczego sok z malin nie jest z malin?

A dokładniej: dlaczego soki z malin nie są sokami, ani nie są z malin?
90% płynów z malinami znajdujących się na sklepowych półkach jest "syropem o smaku malinowym". Niech nie zmyli Was marka: Herbapol, Tenczynek, Paola, Vitax - to nie są soki! To syropy. A w dodatku w składzie, zamiast obok soku z malin często znajduje się sok z marchwi, aronii lub co gorsza sok wieloowocowy. Wiele osób jest uczulonych na aronię, a kupując syrop malinowy mogą być niemile zaskoczeni jej obecnością w składzie napoju.
Producenci soków nie chwalą się przeważnie składem syropów na swoich stronach internetowych, pozostaje nam, konsumentom, uważne studiowanie etykiet.
Przykłady? Proszę bardzo:
1. Herbapol: Malina . Skład: sok malinowy, sok aroniowy, cukier i/lub syrop glukozowo-fruktozowy.
2. Tenczynek: Sok malinowy. Skład: 0,5% soku z malin - komentarz poniżej.
3. Paola: Syrop malinowy. Skład: cukier, syrop glukozowo-fruktozowy, woda, sok malinowy odtworzony z soku zagęszczonego, koncentraty owocowe i roślinne, regulator kwasowości- kwas cytrynowy, barwnik: karmel amoniakalno-siarczynowy, aromat
Skład: cukier, woda, koncentrat owocowy, regulator kwasowości - kwas cytrynowy, aromat, substancja wzbogacająca - witamina C
Tenczynek w 2011 r. miał w swojej ofercie "sok malinowy z malin", ale zepsuł go zbędnymi dodatkami. Szkoda, bo był bardzo smaczny. Z 20% składu malin, zostało 0,5%. reszta to cukier i dodatki. Dodatkowo na stronie producenta znajdują się nieaktualne informacje dotyczące składu poszczególnych produktów. Po wykupieniu marki przez Makarony Polskie po dawnym soku zostały tylko wspomnienia. Duuuży minus.
Na tle konkurencji wyraźnie wyróżnia się Łowicz, który wzbogaca swoje wyroby witaminą C i oprócz cukru nie dodaje zbędnych składników. Skład: cukier, syrop glukozowo- fruktozowy, zagęszczony sok malinowy, woda, kwas cytrynowy: regulator kwasowości, substancja wzbogacająca: witamina C, aromat.

Polecam soki Polskiej Róży oraz Spiżarni. Nie zawierają niczego, poza sokiem z malin. 
Ale i tak bezkonkurencyjny pozostaje sok produkowany własnoręcznie przez mojego tatę, którego serdecznie pozdrawiam!
Na zdrowie.

9 komentarzy:

  1. super, właśnie takiego zestawienia szukałem, Mario

    OdpowiedzUsuń
  2. Mądry Polak po szkodzie /może nie aż tak wielka/, więcej soku MALINOWEGO z aronii czy marchewki nie kupię, tylko dlaczego to badziewie nazywa się SOKIEM MALINOWYM?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo sok aroniowo-marchewkowy nie sprzeda się tak dobrze, jak malinowy!
      Pozdrawiam i życzę udanych zakupów. W weekend postaram się rozejrzeć po sklepach, może wypatrzę kolejne "perełki".

      Usuń
  3. O dodawaniu aronii słyszałam, ale żeby marchewka? Fuj. Teraz to będę czytała dokładnie. Sonia

    OdpowiedzUsuń
  4. Po prostu kpiny z nabywców,tych wszystkich gnojków trujących ludzi powinno się piętnować przy każdej okazji!!! Wpiszcie sobie -syrop glukozowo-fruktozowy- i poczytajcie. Ja chętnie przylączę się do zbiorowego pozwu w sprawie o zamierzone działanie przeciwko zdrowiu.

    OdpowiedzUsuń
  5. jedynym sposobem na walkę z nieuczciwymi producentami jest czytanie etykiet...Niestety nasz nadzór sanitarny nie działa :-(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się dałem nabrać na Tenczynka. Wcześniej kupowałem najlepszy na rynku w najlepszej cenie syrop malinowy - pycha. A gdy jakiś czas temu kupiłem kolejny raz (bez czytania etykiety tak z przyzwyczajenia) to od razu mi coś w smaku nie pasowało, po przeczytaniu etykiety usiadłem z wrażenia. Nie kupuję już Tenczynka za zabicie najlepszego syropu na rynku dostępnego w większości sklepów. Przykro tak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Potwierdzam złą jakość soku malinowego Tenczynek. Poprzedni stary sok Tenczynek był bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  8. Felicja Gwóźdź14 sierpnia 2018 11:03

    Ja jednak nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Ja od lat pijam syrop malinowy od https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/syropy i jak do tej pory jestem bardzo z niego zadowolona. Jego skład jest bardzo naturalny i jakoś bez problemu nawet lekarka powiedziała mi, że mogę ten syrop z powodzeniem dawać dzieciom do picia po rozcieńczeniu. Jeśli trafi się na produkt niskiej jakości to może tak jest jak piszesz.

    OdpowiedzUsuń

Masz swoje zdanie? Dodaj komentarz?

Uber - niesprawiedliwa ocena klienta

Jeżdżę Uberem, zdarza się. Ostanio zalogowałam się na swoje konto i zobaczyłam, że mam ocenę 4,88. Może był to rezultat przejażdżki mojej ma...