poniedziałek, 20 lutego 2012

Nestle zmieniło skład NAN PRO HA 1

Post utworzony w styczniu, zaktualizowany 21/02 - ku przestrodze wszystkich rodziców.
Pod postem pojawiły się nowe, ineteresujące komentarze. Chyba pora zainteresować sprawą UOKiK, bo wygąda mi to na nieuczciwe praktyki rynkowe.

Co ze mnie za matka. Nie zauważyłam, że nowe mleko NAN Pro H.A. 1 jest nie tylko w nowym opakowaniu, ale także różni się znacznie składem od mleka, które dotychczas było na rynku. O dziwo, na stronie producenta mleka, firmy Nestle, nie ma o tym fakcie ani słowa. Sprawdzcie same.
strona Nestle z mlekiem 
Zdziwiła mnie inna, od poprzedniego, konsystencja mleka. Bardziej sypka. Poprzednie mleko było bardziej zbite i przypominało mąkę pszenną. To nowe przypomina krupczatkę. Prawdziwa różnica pomiędzy tymi dwoma mlekami ujawniła się wieczorem - mój pięciomiesięczny malec dostał półgodzinnej kolki. A kolek nie miał od ukończenia czwartego miesiąca życia. Okazało się, że w składzie mleka jest sól kuchenna (chlorek sodu) a dosładzane jest maltodekstryną.
Nie wszystkim niemowlętom to się spodoba.
Apel do wszystkich mam - uważajcie na to nowe mleko, ma nie tylko nowe opakowanie i miarkę, ale też nowy skład. Poniżej różnice w składzie. Nowe mleko nie ma w składzie chlorku wapnia, ma za to: fosforan wapnia, maltodekstrynę, chlorek potasu, fosforan potasu, chlorek sodu (sól)
Sól jest, jak wiemy, niewskazana w diecie niemowląt!

Stare mleko (produkcja: Niemcy) : x Nowe mleko (produkcja Szwajcaria): y
laktoza xy
oleje roślinne xy
białko serwatkowe xy
fosforan wapnia y
maltodekstryna y
chlorek magnezu xy
chlorek potasu y
olej rybi xy
L-arginina xy
fosforan potasu y
L-histydyna xy
chlorek sodu y
dwuwinian choliny xy
L-tyrozyna xy
witaminy (c, e,a niacyna, kwas pantotenowy, d3, b1,b2,b6,k1,kwas foliowy,biotyna,b12) xy
tauryna xy
inozytol xy
siarczan żelazawy xy
l-karnityna xy
siarczan cynku xy
bakterie xy
nukleotydy xy
siarczan miedzi xy
siarczan manganu xy
selenian sodu x y
jodek potasu xy
chlorek wapnia x

bardzo podobne opakowania, nowe mleko sugeruje,
że zmienił się jedynie kształt opakowania oraz miarka

Nowe mleko

stare mleko


Uważam, że producent powinien tę informację umieścić na opakowaniu. Ja rezygnuję z tego mleka. Wybiorę producenta, który będzie jasno i wyraźnie informował konsumenta o zmianach w składzie tak ważnego produktu, jak mleko dla niemowląt.
O wyjaśnienia poprosiłam infolinię Nestle, będę Was informować na bieżąco.

Update 13/01/2012
Jestem po rozmowie z przemiłą Panią z infolinii Nestle - 801333000. Potwierdziła, że nowe mleko różni się od poprzedniego nie tylko opakowaniem, ale również składem. Skład zmieniono, aby zmienić konsystencję mleka. Podobno rodzice skarżyli się, że mleko słabo się rozpuszcza (szczerze pisząc, to tego nie zauważyłam, ale mniejsza o to). Ponadto skład mleka jest zgodny ze wszystkimi normami. Dodatkowo napis na nowym opakowaniu:  o hydrolizowanym białku nie miał sugerować, że nowe mleko zawiera nowe składniki (bo hydrolizowane białko to serwatka, która jest w obydwu mlekach), ale miała być pomocą dla rodziców, którzy mleko H.A. mylili ze zwykłym mlekiem. Zanotowała moje uwagi i obecała przekazać je producentowi. 
Znajoma dietetyczka potwierdziła moje przypuszczenia, że chlorek sodu mógł zostać dodany do mleka ze względu na jego właściwości wchłaniania wilgoci, przez co produkt pozostaje bardziej sypki. Nie zmienia to faktu, że konkurencja (np. Hipp) nie dodają do mleka początkowego ani maltodekstryny, ani chlorku sodu (sól kuchenna). Maltodekstryna w przemyśle spożywczym łagodzi "chemiczny" smak potraw.Do tego ma indeks glikemiczny dużo wyższy niż zwykły cukier!
Dla wszystkich mam - do przemyślenia.
Ja tam wsiadłam w auto i ruszyłam w poszukiwaniu zapasów "starego" mleka. W Leclercu na Bielanach jest go jeszcze sporo, ale w Auchan na Woli pozostało niewiele i zostaje wypierane z półek przez "nowe".

7 komentarzy:

  1. Witam, my także zauważyliśmy różnicę- synek po nowym mleku dostał kolki i spazmów tak że trzy noce nie przespane zanim się zorientowaliśmy że zmieniło się coś oprócz opakowania - wysłałam maila do Nestle ale niestety pozostał bez odpowiedzi. Mąż wyruszył w miasto aby zakupić zapas "starego " mleka ale niestety musimy pomyśleć o zmianie bo do 6 miesiąca nie dociągniemy. Czy orientowała się Pani na co najlepiej zamienić to mleko?Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleka H.A ma Hipp i Bebiko. My kupujemy Bebiko.
      pozdrawiam,Iwonka

      Usuń
  2. Witam, no właśnie mój synek też miał coś w rodzaju spazmów! Zanosił się i nie mogłam go uspokoić. Pomógł dopiero masaż brzuszka i środek na kolkę (woda koperkowa z apteki). Co do mleka, to chyba musicie próbować każdego z osobna i zobaczyć, które będzie smakowało dziecku najbardziej. Życzę Wam przespanych nocy i zdrowego brzuszka! Pozdrawiam, Joaśka

    OdpowiedzUsuń
  3. Kingo, zapomniałam dodać, że synek rano obudził się spuchniety na buzi, jakby był niewyspany. Nie powiązałam tego od razu z solą. Po odstawieniu mleka, opuchlizna zeszła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    Jestem farmaceutą. Dzisiaj zgłosiła się do mnie pacjentka, która w styczniu zamówiła 10 opakowań mleka NAN Pro HA 1. Zgłaszała podobne objawy u jej dziecka, jak te które zostały opisane w postach powyżej. Stwierdziła, że jej zdaniem mleko NAN Pro HA 1 zostało zmienione w stopniu, który uniemożliwia jego dalsze podawanie jej dzieciom.
    Ponieważ, w momencie sprzedaży także nie dysponowaliśmy informacją producencką dotyczącą zmiany składu produktu, nie informowaliśmy o tym pacjentki.
    Wykonałem telefon do hurtowni, gdzie uzyskałem informację, że nie zostały zgłoszone żadne wady tego produktu. W związku z czym nie będzie mógł zostać zareklamowany.
    Wykonałem telefon na infolinię Nestle (801 333 000). Uzyskałem informację, że w składzie produktu nie nastąpiły żadne istotne zmiany. Przedstawiciel firmy przekonywał, że zmianie uległ sposób przygotowania mleka. Rozwiązaniem zaproponowanym przez przedstawiciela firmy Nestle była informacja e-mail z informacjami dotyczącymi produktu. Nie zaproponował innego rozwiązania.
    W związku z tym, że produkt nie charakteryzuje się żadną wadą jakościową, nie uwzględniliśmy reklamacji.

    Pacjentka stwierdziła, że pozostałe opakowania mleka podaruje komuś, kto będzie ich potrzebować. Zamówiła 5 opakowań innego mleka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ku przestrodze: nie wiem ,jak to możliwe,aby mleko Nan 2 tak strasznie śmierdziało i smakowało kwasem! Najpierw myśleliśmy,że robi się takie,jak ostygnie,potem zaczęliśmy próbować na świeżo ,zaraz po zrobieniu-normalnie katastrofa! Dziecko piło to jakiś czas zanim się zorientowałam.W końcu biegunka i mega odparzona pupa oraz histeryczny płacz i odwracanie głowy na widok butli z mlekiem. Masakra jakaś.Mleko w terminie,jedno kupione w lidlu,drugie w rossmanie,oba jeden wielki kwas.Mam zamiar dziś dzwonić na infolinię i narobić rabanu.Póki co kupiłam zwykłe bebiko i dziecko wypiło ze smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas Bebiko sprawdza się najlepiej.

    OdpowiedzUsuń

Masz swoje zdanie? Dodaj komentarz?

Uber - niesprawiedliwa ocena klienta

Jeżdżę Uberem, zdarza się. Ostanio zalogowałam się na swoje konto i zobaczyłam, że mam ocenę 4,88. Może był to rezultat przejażdżki mojej ma...